T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SARAYÖNÜ - Halıcı Cumhuriyet İlkokulu

Artık Materyallerin Serüveni Adventure Of Waste Materials

Proje hakkında

Doğduğu andan itibaren çocuklar etrafına meraklı gözlerle bakarlar.Çevresinde gördüğü her nesneyi ya da olayı keşfetmek ve öğrenmek isterler.Merak ve keşif seviyelerinin zirvede olduğu okul öncesi be ilkokul döneminde, çocukların yaratıcı zekalarını ve hayal güçlerini destekleyecek etkinlikler yapmak, öğretmenler olarak en büyük sorumluluklarımız arasında yer alır.Projemiz çocukların artık materyaller kullanarak, yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini dile getirmelerini sağlayacaktır.
From the moment they are born, children look around with curious eyes. They want to discover and learn every object or event they see around. It is among our greatest responsibilities as teachers to carry out activities to support the creative intelligence and imagination of children during preschool and primary school periods when curiosity and discovery levels are at the peak. Our project will enable children to express their creativity and imagination by using materials.

HEDEFLER

Okul öncesi ve ilkokul döneminde, artık materyaller kullanılarak yapılan etkinlikler, çocuklara:
1- Problem çözme becerisi,
2-Artık materyallerin önemini benimseyerek çevreye karşı duyarlı olma bilinci,
3- Olaylara farklı bakış açılarından bakabilme,
4- Çevreye duyarlı olma bilinci,
5- Hayal gücünü fark etme ve kullanabilme becerisi
6- Yaratıcı düşünme becerisi kazandırır.
In the pre-school and primary school period, activities using residual materials,
1- Problem solving skills,
2-The awareness of being sensitive to the environment by adopting the importance of residual materials,
3- To be able to look at the events from different perspectives,
4- Consciousness of being sensitive to environment,
5- Ability to realize and use imagination
6- Gives creative thinking skills.

ÇALIŞMA SÜRECI

1-Projenin tasarlanması
2- Artık materyallerin ne olduğu okulumuzda hangi amaçla kullanılacağı, çocukların gelişimine olan faydaları hakkında velilere bilgi verilmesi
3- Velilerin evde çocuklarla birlikte biriktirdikleri artık materyalleri okula göndermesi
4-Projenin uygulanması
5- Artık materyallerle oluşturulan projenin sergilenmesi
1-Design of the project
2- Giving information to parents about what the residual materials are in our school and the benefits to children's development.
3- Parents send the materials to the school with their children at home
4-Implementation of the project
5- Displaying the project with residual materials

BEKLENEN SONUÇLAR

Çocuklar yakın çevresinde gördükleri bizzat kendilerinin içinde oldukları sosyal çevrede daha rahat öğrenirler. O yüzden öğretmenlerin öğrencileriyle birlikte yapacağı etkinlikler öğrencilerin çevresinde sıkça karşılaştıkları materyaller kullanılarak yapıldığında daha etkili sonuçlar üretir.Bunun sonucunda çocukların beynini yaratıcı düşünmeye zorlar, zihninde sürekli beyin fırtınası yaparak yeni fikirler üretmeye çalışır.
Children learn more easily in the social environment in which they see themselves. Therefore, the activities that the teachers will do together with their students produce more effective results when they are made using the materials they frequently encounter around them.

27-12-201927-12-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.12.2019 - Güncelleme: 13.02.2023 11:21 - Görüntülenme: 242
  Beğen | 0  kişi beğendi